Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Profesje

 ::  :: Wprowadzenie

Go down

Profesje Empty Profesje

Pisanie by Administrator Pon Lut 04, 2013 12:05 pm

Oprócz rangi, wiążącej się z funkcją w danym ugrupowaniu, każdy mieszkaniec Tanevre może wybrać profesję. W ten sposób Wódz Watahy Talrekaar może się ukrywać jako zwykły łowca, a Obrońca Wolności zdobywać informacje jako sprzedawca warzyw na targu. Większość profesji może być wykonywana tylko w osadach. Pole profilu "Profesja" jest edytowane przez administrację - należy wysłać odpowiednią nazwę i potwierdzenie zdobycia doświadczenia/pracy.

Aby zdobyć profesję, należy fabularnie ją rozpocząć i albo znaleźć nauczyciela, albo metodą prób i błędów zdobyć jakieś doświadczenie. Po tym dana nazwa jest wpisywana przez administratora do odpowiedniego pola w profilu i Rejestru postaci.
Czeladnikiem można zostać, zapisując się u Kowala i przechodząc jego szkolenie; zielarzem, zbierając zioła i ucząc się ich zastosowania od doświadczonej osoby wykonującej profesję.


Niektóre z zawodów łączą się ze sobą; obywatel miasta może być zarazem alchemikiem i zielarzem. Wojownik może być też strażnikiem miejskim. Zdobycie każdej z profesji odbywa się jednak oddzielnie.

Postać nie może być nadmiernie utalentowana - stąd też ograniczenie do wykonywania maksymalnie dwóch profesji przez jedną osobę.
Są też sytuacje, gdy nie można połączyć danych zawodów - skryba nie może zostać zarazem kowalem.

Część profesji musi liczyć na MG - oceniają oni, czy rybakowi udało się złapać rybę, jakie wydarzenie zobaczył strażnik miejski, czy udało się handlarzowi coś sprzedać. Za wykonywanie każdego z zawodów są przewidziane stałe płace i nagrody, od postaci niezależnych prowadzonych przez MG lub użytkowników, którzy mogą kupować towary, itd.

Profesje takie, jak: Minstrel, kurtyzana i złodziej nie wymagają szkolenia. Mogą one być już wcześniej nabyte.

SPIS PROFESJI:

- Alchemik - wytwórca różnych eliksirów i leków. W niektórych wypadkach zajmuje się również balsamowaniem ciał. Tylko dla Niezrzeszonych.
- Aptekarz - łączy swój dom z niewielką apteką, która opiera się głównie na ziołolecznictwie. Sam wyrabia napary lub kupuje je od uzdrowicieli - ewentualnie wynajmuje takowego. Czasem produkuje i sprzedaje również alkohole typu wino.
- Czeladnik - wykonujący pracę pod czujnym okiem posiadającego warsztat kowala.
- Handlarz - osoba uzyskująca dowolny towar (własna produkcja lub kupno) i sprzedająca go w mieście.
- Minstrel - śpiewa lub recytuje własną, lub i cudzą, poezję. Najczęściej wędruje po miastach. Tylko dla Niezrzeszonych.
- Kowal - wytwarza głównie broń i biżuterię, sprzedaje ją w miastach. Dom łączy z warsztatem - może mieć czeladnika.
- Kurtyzana - kobieta lekkich obyczajów, pracująca najczęściej na ulicy lub będąca na utrzymaniu bogatego mieszkańca.
- Łowca - poluje na dzikie zwierzęta, by handlować mięsem i skórami.
- Rybak - łowi ryby, żeby później handlować nimi na nadmorskim targu.
- Skryba - odręcznie przepisuje księgi, dokumenty, na zlecenia osób niepotrafiących pisać również wykonuje ogłoszenia.
- Strażnik miejski - przestrzega porządku w danym mieście.
- Uzdrowiciel - za pomocą ziół oraz wytworów z nich, które sam organizuje lub kupuje, leczy każdego w potrzebie. Tylko dla Niezrzeszonych.
- Wojownik- uczy się fechtunku, zazwyczaj niechętnie odnosi się do magii. Może zostać najemnikiem.
- Zielarz - zbiera zioła i je sprzedaje lub wytwarza leki. Tylko dla Niezrzeszonych.
- Złodziej - bogaci się kosztem innych; zazwyczaj jest to drobny rzezimieszek, który próbuje zdobyć doświadczenie, kradnąc zawartość sakiewek co bogatszych.

Inne profesje zostaną dodane w miarę rozwoju gry i pojawianiu się nowych usprawnień.
W celu uzyskania dalszych informacji, zajrzyj do działu handel.
Administrator
Administrator
Nadzorca/Mistrz Gry

Liczba postów : 70
Join date : 27/09/2012

https://tanevre.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 ::  :: Wprowadzenie

 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach